poniedziałek, 6 lutego 2017

Red banan

 
Niewątpliwie banany są owocami, które goszczą w naszym kraju w każdym sezonie, bez względu na temperaturę. Owoce te sprowadzane są z ciepłych krajów i występują w wszelakiej odmianie, jednakże w Polsce najczęściej spotykane są żółte.

Właściwości bananów
Banany zawierają cenne składniki dla naszego zdrowia jak magnez, fosfor, wapń, a także potas, który jest składnikiem wpływającym na obniżenie ciśnienie tętniczego. Banany zawierają witaminy z grupy B, ale również A, C, E i K. Banany czerwone zawierają więcej witaminy C w porównaniu do bananów żółtych.

Kaloryczność bananów
Jeden mały banan średnio waży ok 120 g. W 100 g tego pysznego owocu znajdziemy ok 90 kcal.
Śmiało taki jeden banan może nam posłużyć jako II śniadanie czy też podwieczorek. Do tego jakaś maślanka i koktajl gotowy :)


Czerwone banany vs żółte banany
 Ostatnio byłam w Auchan i rzuciło mi się w oczy czerwone coś przypominające banana. Pierwszy raz
spotkałam się z takim kolorem tego owocu. Od razu załadowałam do koszyka kilka sztuk dla spróbowania tego cuda za 9,99 zł/kg. W porównaniu do zwykłych bananów (zwykłych dla mnie, ponieważ częściej widuję je na półkach naszych sklepów) te czerwone kształtem w ogóle się nie różnią, za to kolorem jak najbardziej. Ich skóra ma intensywną czerwono nawet bym powiedziała bordowo-brązową barwę. następną różnicą jest przede wszystkim cena, za banany żółte średnio płacimy 4 zł /kg, natomiast czerwone są ponad dwukrotnie droższe, bo aż 10 zł/kg. Różnica kolosalna.  A smak.....

I tu się zaczęły klocki haha wyobraźcie sobie, że próba obrania banana to był wysiłek, bez noża się nie obyło, a w smaku przypominało ziemniaka i styropian. Naprawdę, w życiu tak niedojrzałego owoca nie jadłam. Jak każdy człowiek najprościej w świecie odłożyłam resztę bananów na bok i poczekałam aż dojrzeją.

Już niedługo sama się przekonam, czy cena za czerwone banany jest adekwatna do jakości.
Ciekawość mnie zżera :P




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz