piątek, 3 lutego 2017

Spaghetti bolonese

Pyszne, sycące danie kuchni włoskiej, które zwala z nóg.
Przepis mojego Męża, który rozkochał mnie w sobie swoim smakiem :P

Składniki:

200 g zmielonej piersi z kurczaka
500 g świeżych pomidorów lub z puszki
0,5 papryki czerwonej pokrojonej w kostkę
0,5 papryki żółtej pokrojonej w kostkę
1 marchewka starta na wiórki
1 pietruszka starta na wiórki
2-3 ząbki czosnku
oliwa z oliwek
Przyprawy: bazylia, oregano, tymianek, sól i pieprz
makaron spaghetti pełnoziarnisty

Przygotowanie:
Na dobrze rozgrzanej patelni podmaż czosnek, następnie dodaj lekko doprawione mięso solą i pieprzem oraz starte na tarce marchewkę i pietruszkę. Gdy mięso nabierze koloru białego dodaj pokrojoną paprykę i pomidory. Dokładnie wymieszaj i duś pod przykryciem na malutkim ogniu aż warzywa będą miękkie. Mój mąż zdradził mi, że im dłużej sos do spaghetti będziemy dusić tym lepsza jego konsystencja jak i poezja smaku.

Ugotuj makaron (najlepszy al dente, stałam i próbowałam co chwile makaron, i gdy był lekko twardawy a zarazem już ugotowany, odcedziłam bez przelawania go zimną wodą - wówczas idealnie połączył mi się z sosem :))

Smacznego życzy Grażka


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz